Canberra

17 maart 2017 - Canberra, Australië

Hallo Nederland,

Vandaag zijn we naar Canberra geweest het politieke hart van Australië en dat was erg mooi om te zien. Het was super relaxed om daar heen te rijden we zeiden al tegen elkaar het is wel even iets anders dan dat  je naar Den Haag moet rijden. Eerst even wat info gevraagd bij het Info center en daar vandaan met de nodige info richting de 2e kamer van Australië. Eerst werden we gecontroleerd of we geen enge dingen bij ons hadden en eenmaal door de controle werden we verwelkomt door een aardige meneer die het een en ander vertelde en ook nog een paar woordjes Nederlands sprak (Friese staart klok, tot ziens en dank u wel) We konden met een tour mee door het gebouw en dat was erg leuk. Er werden dingen verteld over de gang van zaken in het parlement. O.a dat er 2500 klokken hingen ( en 1 Friese staart klok) want de heren/dames moeten op tijd in de kamer zijn anders telt je stem niet mee en gaan de deuren op slot. Met andere woorden te laat pech gehad. Na de tour zij we bij het monument van de de MH17 geweest en dat was best een apart gevoel. De plaat met de namen van de Australische mensen die zijn verongelukt. Daarna zijn we naar het Australian War Memorial gegaan waar het graf van de onbekende soldaat ligt en de gedenkwanden van de eerste en tweede wereld oorlog. Kortom we hebben een indrukwekkende dag achter de rug in Canberra. Morgen gaan we naar Katoomba  dat ligt in de Blue Mountains, een natuurpark ( de grote van de provincie Utrecht). Groetjes van ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade